Vzhledem k častým závadám vedoucím k vyřazení výtahu, jsme věc konzultovali s revizními techniky, kteří provádějí servisní prohlídky a opravy našeho výtahu.
Závada 1.
Číslo výtahu nesvítí a nelze zadat číslo patra – tohle není závada, ale funkce. Pokud otevřete dveře a držíte je v otevřeném stavu nějákou dobu cca 90s+ (vyndaváte nákup, kočárek, stěhujete etc.) výtah přejde do rezerovovaného režimu a nebude odpovídat na volání do stanice nebo zadávání cílové stanice.
Tento stav se resetuje opětovným zavřením a otevřením dveří výtahu ve stanici, kde je právě umístěn.
Závada 2.
Výtah stojí v koncové stanici nebo některém z pater, svítí, číslo u dveří buď nesvítí nebo bliká, nelze zadat číslo stanice, výtah nejede, otevření a zavření dveří nemá vliv. Tento stav není spolehlivě popsán, nicméně závadě se dá předejít.
Kamínek v drážce bezpečnostních dveří uvnitř výtahu, kdy po 3-5 pokusu o zavření se dveře zablokují. Řešením je pravidelný úklid drážky, udržování v čistém a impregnovaném stavu.
V některém z pater se nedovírají správně výtahové dveře. Řešením je obejít patra a do každých strčit. V rámci řešení byly všechny dveře ve všech patrech zkontrolovány a vyčištěny kontakty.
V rámci předcházení poruchám se prosím vyvarujte následujících činností:
Stěhování nadrozměrných předmětů kdy dojde k blokaci vnitřních bezpečnostních dveří, kdy po 3-5 pokusu o zavření se dveře zablokují.
Stěhování nadrozměrných předmětů kdy sice dojde k uzavření vnitřních bezpečnostních dveří, nicméně po příjezdu do koncové stanice se automaticky nemohou otevřít a dojde k jejich násilnému otevření.
Silné přetížení výtahu (výtah v domě je limitován na cca 320kg).